Buďte vůči svým zaměstnancům otevření a sdílejte s nimi pravidelně, co se ve vaší firmě děje.

Novinky


Iniciativní zaměstnanci s chutí do práce, to je sen každého zaměstnavatele. Ale kde je vzít? A kolik vás to bude stát? Odpovědi na tyto i další otázky, které se vám právě tvoří v hlavě, naleznete v našem článku. A zaručujeme, že atmosféru ve vaší firmě to pozvedne na vyšší úroveň.

Zaměstnanci, kteří svoji práci dělají s chutí, jsou ti nejdůležitější

Svoji práci odvádí bez chybičky, aktivně projevují zájem nejen o vše, co se týká jejich zodpovědnosti, ale také o to, jak si firma vede a kam směřuje. Angažovaní zaměstnanci jsou aktivní, loajální a zajímá je osud a směřování firmy, mají k ní hlubší, pozitivní vztah.

Do práce si opravdu nechodí jen pro peníze – naopak, z každého dokončeného úkolu mají opravdu radost.

Nikoho pak nemůže překvapit, že právě takoví lidé podávají nejlepší výkony. Navíc jsou cílevědomí, ve své práci spatřují opravdový smysl, málokdy tedy uvažují o změně či odchodu.

Opravdu angažovaný člověk je k nezaplacení

Podle studie společnosti Quantum přináší investice do angažovanosti pozitivní efekty pro celých 56 % společností. Angažovaní zaměstnanci, celosvětově je nich jen něco okolo 20 %, jsou:

  • O 21 % produktivnější než ti, kteří práci berou jen jako zdroj peněz
  • Mají nižší počet bezpečnostních incidentů (protože jim na práci více záleží a jsou pečlivější)
  • Mnohem pravděpodobněji zůstanou v současné práci
  • Tím ušetří firmě gigantické náklady na přijímání a zaučování nových zaměstnanců

Vracíme se tedy zpět k původní otázce: Jak mít ve firmě co nejvíce angažovaných lidí? Kde je najdu? Nehledejte. Raději si je „vyrobte“.

Jak zvýšit angažovanost a klidně „přes noc“

Aby zaměstnanci cítili, že jsou do firemního dění zapojeni, musí vědět, jaký smysl má jejich práce a případně i co je posláním firmy. K tomu potřebují nezbytně vědět:

  • Co se ve firmě děje? – I vy se přece chcete vyhnout nepříjemným otázkám typu: „Ono se něco mění? A proč nám to nikdo neřekne?“
  • Kam firma směřuje? – Všichni věnujeme firmě minimálně 8 hodin ze svého dne a nikdo z nás nechce chodit každý den do práce s obavou, kde bude naše společnost za deset let.
  • Jakou v tom hraji roli? – Z pracovního týmu se často stává druhá rodina. Každý z nás by měl znát svoji roli a také svoje možnosti, jak přispět k pozitivním výsledkům firmy.

Odpovědi na tyto a další otázky zodpovíte nejlépe vy sami – majitelé firmy, management nebo nadřízení. Takže zbývá poslední otázka: Jak to komunikovat mezi vaše lidi – ideálně už v horizontu dní, bez administrativní zátěže a s minimálními náklady? Tady pomůže jedna šikovná mobilní aplikace.

Můj Up | Komunikujte s celou firmou přímo z mobilu

S Můj Up a funkcí Můj zaměstnavatel sdělíte svým lidem, cokoli potřebujete komunikovat. Vždy v pravý čas, cíleně a jen na pár kliknutí. A pokud tápete, co na zaměstnance komunikovat, inspirujte se přímo u zdroje – do Můj Up totiž pravidelně přidáváme tipy z HR prostředí. Najdete tu podněty k tomu, jak vylepšit náladu ve firmě a jak budovat atmosféru otevřenosti a důvěr, která dlouhodobě přispívá k rostoucí produktivitě a snížení fluktuace na minimum.

Na rozdíl od finanční motivace nebo neustálého nahrazování „nespokojených“ (rozuměj: nevyslyšených) zaměstnanců novými vás angažování lidí vyjde mnohem, mnohem levněji.

A kromě toho, že se dozvíte mnoho užitečných informací, může to být i zábava.

Ruben Vančo

Autor

Ruben Vančo Marketing Manager

otec dvou dcer, zastánce výkonnostního marketingu, zrychlující se půlmaratonec, amatérský milovník malých scén, fanoušek elektro swingu, kávový hedonista, veselý cyklista, užaslý pozorovatel…

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.